آموزش ساخت کبابپز آجری

آموزش ساخت کبابپز آجری

فهرست مطالب

آموزش ساخت کبابپز آجری

در این مقاله به آموزش ساخت کبابپز آجری پرداخته میشود.

اخیرا استفاده از باربیکیوهای آماده و یا ساخت باربیکیو ارزان در باغ، ویلا و حیاط خانه به امری پر طرفدار و رایج تبدیل شده است. طبخ و پخت و پز با باربیکیو به این روش است؛ مواد غذایی اعم از سبزیجات و گوشت را روی سطح فضای مورد نظر در باربیکیو قرار می‌گیرد و حرارت و آتش حاصل از باربیکیو موجب کباب شدن و پخته شدن غذاها می‌شود. کباب‌پزها و  باربیکیوها بر اساس منبع سوخت و تامین انرژیشان به دو دسته باربیکیو ذغالی و باربیکیو گازی تقسیم می‌شوند.

مواد مورد نیاز جهت آموزش ساخت کبابپز آجری

آجرهای نسوز
 سیمان
شن و ماسه
پودر بند کشی یا دوده
در ابتدا، برنامه‌ریزی کنید که کجا می‌خواهید کباب پز آجری خود را بسازید. این نقطه باید مناسب باشد و دور از هر نوع خطر حریق باشد.
شروع به ساخت فضای اطراف کباب پز کنید. این فضا می‌تواند یک سقف پوشیده داشته باشد یا در صورت نیاز، می‌توانید یک پوشش برای آن در نظر بگیرید. هدف شما جلوگیری از بارش باران یا افتادن عناصر غیرخواسته به روی کباب پز است.

ساخت ملات

برای ساخت ملات لازم است یک واحد سیمان را با پنج واحد شن و ماسه مخلوط کنید، پس از آن مواد را داخل استانبولی ریخته و با آب مخلوط کنید در این مرحله ملات مورد نیاز برای ساخت باربیکیو ارزان را بدست بیاوردید. ملات ماسه سیمانی،  بهترین ملات است که برای ساخت باربیکیو آجر می‌توان از آن استفاده کنید، و در صورت کمبود ملات می‌توانید مجددا این ملات را آماده کنید.

در ابتدا رج اول را جانمایی کنید مهم این است که رج اول کاملا تراز چیده شود. مخلوط ماسه و سیمان را با آب ترکیب کنید و به نحوی باشد که ملات نرم نباشد و به اصطلاح ملات سفت باشد و رج اول را ملات ریزی کنید و میتوانید از آجر معمولی فشاری نیز در این بخش استفاده کنید.
ساخت کبابپز آجری

آموزش ساخت کبابپز آجری

  در مرحله بعد از آموزش ساخت کبابپز آجری ستون های کباب پز را ترسیم نمایید و با گذاشتن آجر تا ارتفاع 80 سانت این ستون گذاری را ادامه دهید

 

تعیین ارتفاع در باربیکیو

توجه داشته باشید که تعداد ردیف‌ها با توجه به سلیقه خودتان و در نظر گرفتن راحتی هنگام استفاده از ساخت کبابپز ارزان متفاوت می‌باشد بهتر است آجر‌ها  حداقل ۱۲ ردیف به صورت یک دست و مرتب چیده شود، 

ساخت محل سینی‌ها و ذغال‌ها

دو سطح داخلی محلی به عنوان قرار گرفتن زغال و سینی‌ها غذا لازم است. برای ساخت این فضاها، در صورتی که ساخت ;کبابپز ارزان به ارتفاع ۱۲ردیف آجر در نظر گرفتید، هنگام چیدن ردیف چهارم باربیکیو، برای تشکیل سکو در دو طرف باربیکیو آجرها را برعکس بچینید اندازه سکوها باید به صورتی باشد که سینی زغال و سینی کباب به راحتی بر روی سکو قرار بگیرد، که معمولا از سیمی به شکل توری استفاده می‌شود تا غذا نیوفتد.

آموزش ساخت کبابپز آجری

جهت حفظ تعادل باربیکیو تا زمان خشک شدن ملات بهتر هست بطور موقت چند ردیف بلوک زیر ستونها قرار دهید تا کل ساختار دچار مشکل نشود.

مهم است که در هنگام ساخت یک کباب پز آجری، به مقررات ایمنی و ضوابط مربوط به نصب تجهیزات حریق‌زا و جلوگیری از حوادث را رعایت کنید.

مطمئن بشید که دودکش درست عمل میکند .

مقداری ملات نرم را با دوده مخلوط کرده و از آن جهت بندکشی استفاده کنید.

آموزش ساخت کبابپز آجری

پس از پایان ساخت باربیکیو آجری ارزان، سطوح باربیکیو را بررسی کنید، اتصالات و آجر‌ها  را با دستمال تمیز کنید.

روف گاردن یکی از فضا‌های محبوب و پرطرفدار برای ساخت باربیکیو ارزان است. استفاده از باربیکیو در پشت بام و یا روف گاردن بسیار کاربردی‌تر است و علاوه بر پخت غذا موجب گرد هم آمدن اطرافیان و لذت بردن از دورهمی‌ها می‌شود با یک باربیکیو مدرن مناسب روف گاردن در نظربگیرید با یک باربیکیو زیبا و مدرن، جلوه بیشتری به روف گاردن خانه خود بدهید.

توجه کنید برای ساخت باربیکیو ارزان در فضای روف گاردن نباید سازه باربیکیو سنگین باشد تا سقف خانه تحمل وزن وارده توسط باربیکیو را داشته باشد. بر اساس تحمل سقف خانه برای باربیکیو و سلیقه خودتان باربیکیوهای آماده توصیه می‌شود تا در تعطیلات، مهمانی‌ها و دورهمی‌های خود اوقاتی خوشی را در فضای روف گاردن به پخت شام و یا ناهار در کنار عزیزانتان سپری کرده و از فضای روف گاردن نیز بیشتر لذت ببرید. با قرار دادن این وسیله بسیار کاربردی در فضای پشت بام و روف گاردن فضای دورهمی همراه با آرامش را برای خود و اطرافیانتان مهیا کنید.

 باربیکیو فلزی

باربیکیوهایی که بدنه‌ی آنها از فلز ساخته شده‌اند باربیکیو فلزی نامیده می‌شوند. این نوع از باربیکیوها به صورت متحرک هستند و به راحتی می‌توانید آنها را جا به جا کرده و به هر فضایی که بخواهید انتقال دهید.امروزه یاربیکیوهای فلزی از نظر هزینه و راحتی استفاده از باربیکیوهای آجری بهتر می باشند.

آموزش ساخت کبابپز آجری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق این وب سایت مطلق به باربیکیو و شومینه تی بی تی می باشد
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟